Regulamin sklepu internetowego: Macki www.wszystkojedno.com.pl

§ 1

Postanowienia wstępne

  1. Sklep internetowy Macki, dostępny pod adresem internetowym www.wszystkojedno.com.pl, prowadzony jest przez Ewę Krassowską-Mackiewicz prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Macki Ewa Krassowska-Mackiewicz, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP: 1230231790 REGON: 016110928

2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, Przedsiębiorców z uprawnieniami konsumenta jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu. 

§ 2

Definicje

  1. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. 
  2. Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Macki Ewa Krassowska-Mackiewicz z siedzibą w Piasecznie 05-500, ul.Puławska 32d/6, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 1230231790, REGON 016110928
  3. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu internetowego..
  4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarcza lub zawodową.
  5. Przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  6. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym : https://www.wszystkojedno.com.pl  
  7. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
  8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru lub Produktów ze Sprzedawcą.
  9. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  10. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia.
  11. Produkt – przedstawiona w Sklepie rzecz ruchoma, mogąca być przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  12. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży zawarta na odległość między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego na zasadach określonych w Regulaminie.
  13. Dostawa – to czynność polegająca na dostarczeniu zakupionych przez Klienta produktów za pośrednictwem Dostawcy.
  14. Dostawca – podmiot z z którym współpracuje Sprzedawca w celu realizacji Dostawy Produktów do Klienta – w przypadku sklepu Macki jest to firma InPost Sp. z.o.o. z siedzibą w Krakowie obsługująca system paczkomatów.
  15. Dni robocze – oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

§ 3

Postanowienia ogólne oraz dotyczące  korzystania  ze  Sklepu

  1. Przeglądanie asortymentu Sklepu i zawarcie umowy sprzedaży nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia. 
  2. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT) i nie obejmują kosztów Dostawy. O kosztach Dostawy Klient zostanie poinformowany podczas procesu składania Zamówienia.
  3. Na końcową kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
  4. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są: urządzenie końcowe z dostępem do sieci internetowej oraz przeglądarka internetowa : Safari lub Opera lub Firefox lub Chrome lub Internet explorer z włączoną obsługą języka Javascript i z włączoną obsługą plików „cookie” oraz aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
  5. Serwis sklepu wykorzystuje technologie plików cookies. Pliki te są zapisywane na urządzeniu Klienta w celu poprawnego działania strony internetowej na urządzeniu Klienta. (patrz Polityka plików cookies)
  6. Sieć internetowa ma charakter publiczny i zawsze istnieje zagrożenie pozyskania przez osoby nieuprawnione danych Klientów. W związku z tym Klient powinien stosować środki minimalizujące wystąpienie takiego zagrożenia poprzez stosowanie programów antywirusowych i chroniących tożsamość osób korzystających z sieci internetowej.
  7. Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez Klienta.

§ 4

Zamówienia

  1. Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Ofertę zawarcia Umowy zakupu określonego produktu Klient dokonuje składając zamówienie.
  2. Złożenie zamówienia oznacza złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży na Produkty będące przedmiotem zamówienia.
  3. Klient składa zamówienie za pomocą formularza zamówienia na stronie sklepu poprzez dodanie produktów do Koszyka , wybierając polecenie/przycisk „Dodaj do koszyka” znajdujące się przy wybranym przez klienta produkcie.
  4. Po skompletowaniu zamówienia i przejściu Klienta do „Koszyka” wskazuje sposób dostawy (wybór paczkomatu) i formę płatności. W tym momencie Klient jest informowany o łącznej cenie do zapłaty zawierającej cenę za produkt i cenę za dostawę.
  5. Zamówienie zostaje złożone poprzez wybranie polecenia/przycisku „ Kupuję i płacę”.
  6. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz następnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

§ 5

Płatności

  1. Płatność możliwa tylko jako on-line za pomocą bramki płatniczej Paynow (obsługiwane przez MBank).

§ 6

Dostawa

  1. Sprzedający – Sklep jest zobowiązany do dostarczenia zamówionego produktu bez wad.
  2. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
  3. Zamówiony Produkt Sprzedawca wysyła za pośrednictwem firmy InPost (paczkomaty). 
  4. Adresem dostawy jest paczkomat wybrany przez klienta w procesie składania zamówienia.
  5. Zamówiony produkt jest wysyłany maksymalnie w ciągu 48 godzin w dni robocze , czas dostawy do 5 dni.
  6. Termin wysyłki jest liczony od momentu akceptacji płatności / autoryzacji w przypadku płatności elektronicznych lub daty zaksięgowania należności na rachunku bankowym Sprzedawcy  w przypadku płatności przelewem.
  7. W przypadku nie odebrania przez Klienta zamówionego produktu w wyznaczonym przez Dostawce terminie i odesłaniu go do Sprzedawcy, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu ustalenia kolejnego terminu i kosztu dostawy.

§ 7

Reklamacje 

  1. Jeżeli Produkt ma wadę fizyczną to Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
  2. Klient nabywa prawo do tzw. rękojmi z tytułu której może wybrać jeden z poniższych sposobów reklamacji:         
    1. obniżenie ceny – obniżenie ceny powinno odzwierciedlać rzeczywiste obniżenie wartości produktu po wykryciu wady;
    2. usunięcie wady – jeżeli naprawa jest możliwa;
    3. wymiana rzeczy na wolną od wad – przy czym produkt będzie jak najbardziej zbliżony do reklamowanego;
    4. odstąpienie od umowy;
  3. Klient w celu wykonania uprawnień z tytułu rękojmi jest zobowiązany dostarczyć wadliwy produkt wraz z opisem stwierdzonej wady na adres Sprzedawcy. 
  4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni od jej złożenia. 
  5. W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca dokona zwrotu kosztów dostarczenia reklamowanego produktu.
  6. Wszelkie reklamacje związane z produktem Klient może kierować w formie pisemnej pocztą lub na adres e-mail Sprzedawcy.
  7. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z  pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/ w zakładce „Konsumenci”.

§ 8

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta  może w terminie 14 dni odstąpić od zawartej Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od momentu dostarczenia Produktu Konsumentowi , Przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenta lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
  3. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu na adres Sprzedawcy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email : sklep@wszystkojedno.com.pl
  4. Formularz odstąpienia od umowy można pobrać ze strony – „Odstąpienie od umowy – formularz” w sekcji „Informacje”.
  5. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta na podany przez niego adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  6. Skutki odstąpienia od Umowy:
  7. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
  8. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
  9. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
  10. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania.
  11. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
  12. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu.
  13. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, jego cech i funkcjonowania.

§ 9

Dane osobowe w Sklepie internetowym

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klientów zbierane są przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego w celu realizacji Umowy Sprzedaży.
  3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być: 
  4. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
  5. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym. 

4.  Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.

6. Zasady ochrony Danych Osobowych zamieszczone są w „Polityce prywatności”.

§ 10

Postanowienia końcowe

1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.

2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.

3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych. 

4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

5. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawo do nazwy, do domeny internetowej, strony internetowej sklepu, logotypów i zdjęć prezentowanych na stronie sklepu internetowego należą do Sprzedawcy a użycie ich może nastąpić wyłącznie za zgodą sprzedawcy wyrażona na piśmie.

6. Regulamin wchodzi w życie z dniem 17.04.2021 r.